Doornik_4K9A0021_OnbewerktDoornik_4K9A0021_Onbewerkt

Voor ouders

Oudercommunicatie

School en ouders hebben elkaar nodig om tot succesvol onderwijs te komen. Een goede communicatie tussen school en ouders doet het sociaal-emotioneel functioneren, de werkhouding en de schoolprestaties van leerlingen toenemen. KBS Jacobus vindt het contact met ouders daarom enorm belangrijk en wij stimuleren dit contact op verschillende manieren.

Jaarlijks zijn er meerdere portfoliogesprekken om de didactische en pedagogische ontwikkeling van uw kind(eren) te bespreken. U kunt zich via de oudercommunicatie applicatie aanmelden voor deze gesprekken. Als school verwachten wij van de ouders dat zij dit proactief doen.

Via dezelfde oudercommuinicatie app zullen de leerkrachten u op de hoogte houden van de ontwikkelingen in de groep, zoals het openen of sluiten van thema’s, groepsuitjes etc. Voor (korte) persoonlijke berichten is er een chatfunctie tussen u en de leerkracht. Voor een iets persoonlijker of langer bericht zal de leerkracht telefonisch contact met u opnemen of een afspraak met u maken (buiten de portfoliogesprekken om).

De oudercommunicatieapp die wij gebruiken is Parro. Deze kunt u op uw mobiele telefoon downloaden op zowel Android als IOS. Zonder App is het programma ook via de browser beschikbaar)

Ouderbetrokkenheid

Op KBS Jacobus vinden wij de betrokkenheid van ouders in de school enorm belangrijk. Niet alleen in de driehoek ouder-leerling-leerkracht, maar ook u als ouder binnen de school.

Zo organiseren wij verschillende activiteiten en ondersteuning voor ouders. Denkt u aan Nederlandse lessen, informatiebijeenkomsten, trainingen (bijvoorbeeld in de opvoeding) en bijeenkomsten waarin er samen gekookt wordt.

Daarnaast zijn er verschillende mogelijkheden om de school te ondersteunen. Bijvoorbeeld via de MR en OC. Wilt u meer informatie over uw deelname binnen de school? Neem dan contact (link naar mailadres) op met onze medewerker ouderbetrokkenheid.

Doornik_4K9A9995_Onbewerkt

Group 628

Schoolgids

Via onderstaande knop downloadt u onze schoolgids. Een gids boordevol informatie over o.a. onze onderwijs- en pedagogische visie, welke doelen we nastreven en op welke manier we het onderwijs georganiseerd hebben.

Download schoolgids

Group 628

Schoolondersteuningsprofiel

Hier vindt u het schoolondersteuningsprofiel. In het schoolondersteuningsprofiel staat welke extra ondersteuning de school kan bieden aan leerlingen. Ook staat hierin welke doelen de school heeft voor de toekomst. Het Jacobusteam en het bestuur stellen samen het schoolondersteuningsprofiel op.

Download schoolondersteuningsprofiel

Wilt u meer lezen over het aanmelden op onze school?

Lees dan onze volledige aanmeldprocedure.